۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۰۹۰۵۲
آیت الله علم الهدی:

گرانی و مشکلات کشور ربطی به دشمن ندارد | مسؤولان احساس مسؤولیت کنند

گرانی و مشکلات کشور ربطی به دشمن ندارد | مسؤولان احساس مسؤولیت کنند
امام جمعه مشهد گفت: این گرانی شدید و فشاری که بر معیشت مردم وارد آمده، ارتباطی به دشمن ندارد؛ تهاجم اقتصادی دشمن در حدی نیست که بازار را بی صاحب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به تقارن این عید بزرگ با سالروز قیام 15 خرداد، اظهار کرد: امروز از دو جهت یوم الله است؛ هم از جهت فرارسیدن عید سعید فطر و هم به جهت تقارن با سالگرد قیام 15 خرداد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: 15 خرداد در واقع یک اعلام هشدار به آمریکا بود که این ملت ارتش و سپاهی دارد که در محاسبات مادی به حساب نمی آید و آن لشکر شهادت است. امام بزرگوار ما با ایثارگری شهدای 15 خرداد به دشمنان اسلام نشان دادند که اگر از پس هر قدرت و نیرویی بربیایند، از عهده سپاه شهادت بر نخواهند آمد.

عظمت امام طی سه دهه گذشته سی برابر شده است

آیت الله علم الهدی افزود: 30 سال است که ما امام نداریم اما آن چه باعث شده که خط امام هنوز بر جهان اسلام حکومت می کند، 30 سال رهبری سیاستمدارانه و حکیمانه خلف امام؛ رهبر معظم انقلاب است. امام(ره) در این 30 سال، ‌30 برابر زنده شده است چون اگر امروز تمام بیداری ملت های مسلمان و اندیشه انقلابی به پا خواسته تمام ایثارگران جهان را روی هم بریزیم، می بینیم که عظمت امام(ره) 30 برابر از آن روز بیشتر است.

وی در بیان ویژگی های عظمت امام راحل، خاطرنشان کرد: امام(ره) به گونه ای خدا را باور کرده بود که مطمئن بود خداوند می خواهد این انقلاب به قیام جهانی حضرت مهدی(عج) متصل شود. امام خطاب به رزمندگانی که شعار می دادند «ما همه سرباز توییم، خمینی»، فرمودند «نه شما سرباز من هستید و نه من سرباز شما هستم؛ ما همه سرباز خدا هستیم.» این جمله امام نشان دهنده باور ایشان نسبت به همین مسأله بود.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به ادامه یافتن راه امام پس از رحلت ایشان، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این 30 سال روی اصول امام(ره) پایداری کردند و به سبب رهبری داهیانه ایشان، امروز پس از گذشته سه دهه، اصول امام در دنیا زنده و به روز است.

نفرین امام دامان مدیران اقتصادی بی مسؤولیت را خواهد گرفت

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند، اظهار کرد: اگر امروز امام(ره) به جامعه ما رجعت کنند، با دو نقطه روبرو می شوند. نقطه اول، نقطه امید رویارویی مردم ما با استکبار جهانی است که حرف اول را در دنیا می زند اما در برابر آن یک نقطه سیاه هم وجود دارد و آن وضعیت فقرا و مستضعفان در جامعه است.

وی تصریح کرد: این گرانی شدید و فشاری که بر معیشت مردم وارد آمده، ارتباطی به دشمن ندارد. تهاجم اقتصادی دشمن در حدی نیست که بازار را بی صاحب کند و هر کس هر نرخی را دلش می خواهد، روی کالای خود بگذارد و بفروشد. این نکته ای است که خود رییس جمهور هم به آن اشاره کرده است. فقیر و مستضعف چگونه در این شرایط زندگی کند؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: چرا باید نرخ انرژی توسط دولت افزایش پیدا کند؟ وقتی گرانی از ناحیه حکومت باشد، مشکلش بیشتر است تا زمانی که از ناحیه فعالان بازار باشد.

آیت الله علم الهدی افزود: روح امام(ره) از وضعی که امروز بر جامعه ما حاکم است، راضی نیست. مدیریتی که از نظر اقتصادی بر این کشور وجود دارد و مسؤولان احساس مسؤولیت نمی کنند، اصلا صحیح نیست. این یک گناه نابخشودنی است و نفرین امام دامان کسانی را که نسبت به این وضع بی تفاوت هستند و در مقام ساماندهی بر نمی آیند، خواهد گرفت./861/پ202/ب1

ارسال نظرات